jueves, 31 de enero de 2019

JORDI GARRIGÓS ... fa 10 anys alumne de 2n de Batxillerat al nostre centre, ara ja és METGE.


No hi ha millor record que aquell que roman al pensament després de tants anys. Això és el primer que vaig pensar quan Paco em va proposar escriure un breu text en record d'aquell any 2009 i per celebrar els 10 anys de la creació del blog d'Educació Física a l'IES Sivera Font. Sóc Jordi Garrigós Cucarella, exalumne de l'IES Sivera Font, i també del professor Paco Micó. Abans que res, voldria dir que el fet que aquest projecte estiga actiu i més viu que mai, m'ompli d'orgull. Un orgull humil i agradable, diluït amb la distància temporal, però amb el plaer de compartir-lo amb persones que aprecie molt. El projecte es va iniciar al meu any de 2º de Batxiller, a una hora de classe d’Educació Física aparentment rutinària, submergida al remolí d’emocions i responsabilitats que sempre anticipa les proves d’accés a la Universitat. Potser hauríem d’haver intuït, pel caràcter de Paco i per la seua dinàmica pedagògica, que aquella hora de classe, en realitat, no anava a tindre res de rutinària. Recorde el moment exacte en el qual Paco ens va proposar una idea que fins al moment ningú tenia al cap. Fer un blog de l'assignatura? Alguns companys es miraren de reüll estranyats i d'altres l’escoltarem entusiasmats. Hem de tindre en compte que, en aquell temps i a diferència de hui, la tecnologia i les xarxes socials no estaven implementades a la quotidianitat; l'ús n’era molt menys freqüent i a pocs llocs s'utilitzava com a eina de formació; era quelcom, com a mínim, innovador. Crec que aquest caràcter pioner va ser una de les raons per les quals el projecte em va generar tanta il·lusió, i de seguida em vaig capficar en la feina. Amb la direcció de Paco vaig registrar el blog i vaig fer el primer post amb una breu presentació, sense saber ben bé com fer-ho, però també ignorant que aquest seria el primer de molts posts que faríem, en un projecte que eixiria endavant amb la participació de tots els companys i companyes. Mentre escric aquestes paraules he tornat al blog i, mare meua quin canvi! Més de 40 publicacions per any, col·laboració directa de moltíssimes alumnes, records fotogràfics d'activitats esportives i culturals, classes, treballs i una llarga llista d'entrades que mostren una realitat: la idea de Paco va funcionar i molt bé. No sols el plantejament inicial del blog era factible, sinó també s’ha arribat a convertir en una part més de l'assignatura, completament integrat en l’esdevenir del pla d’estudis. No remarcaré la importància de l'existència d'aquesta eina, però potser sí que em caldria dir que és una peça fonamental a un món globalitzat i immers en les noves tecnologies com és el que en el que vivim. Per tant, considereu-vos satisfets d'haver participat en un projecte com aquestinnovador al seu moment de creació i d’actualitat hui en dia, que respon a les necessitats d’un alumnat en contínua transformació. Aquesta realitat no haguera sigut possible sense Paco, per la idea inicial pròpia, però sobretot per encoratjar-nos a crear-la. Amb la constància i les ganes de treballar, que de ben segur no ha perdut al llarg dels anys, ha aconseguit mantenir viu el projecte i omplir-ho de contingut divers i d'alta qualitat. He de confessar que sempre tinc al record a Paco dins de l'enyorança d'aquells anys. Va representar per a mi un professor exigent, que ens va obrir nous camins, ens va proporcionar moltíssimes activitats que ens estimulaven com a alumnes i ens educà en valors i integritat, fent-nos créixer com a persones. Hui en dia, quan ens retrobem i recordem aquells anys, sempre m'acomiade pensant en la sort que vaig tindre de cursar aquella assignatura per acabar la meua etapa a l'institut. L'Educació Física va ser molt més que una part curricular centrada en l'esport: va ser formació en majúscules, va sersenderisme, arts escèniques, conèixer el nostre territori, cooperació i companyonia, integració i respecte, i moltes altres coses que em deixen aquest record tan bonic que vos intente transmetre ací. Actualment sóc metge a l'Hospital de Sagunt i al Centre de Salut Port de Sagunt II. Estic realitzant l'especialitat de Medicina de Família i Atenció comunitària, i tant a les Urgències de l'hospital com a la consulta d'Atenció Primària m'agrada transmetre als meus pacients la importància de l'esport en la prevenció de malalties, sobretot com a factor protector en les patologies cardiovasculars. Crec fermament que part d'aquesta tasca preventiva insistent ve donada per la formació que em va deixar l'assignatura d'Educació Física, sota el mestratge de Paco. M'agradaria donar l'enhorabona i felicitar tant a Paco com a tots i totes les alumnes que han treballat i estan treballant per mantenir més viu que mai aquest llarg projecte. Una abraçada ben gran.

JORDI GARRIGÓS

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Comença un nou Curs escolar: 2010/11

Et va agradar l'eixida a València ?

Esguince de Tobillo Esguince de Tobillo yucaeros Esguince de tobillo en el deporte

¿ i tú qué opines ?

Explotación en el deporte infantil Ignacio, Jenny i Jesi

">

Explotación deportiva a niños

Sueños olímpicos

ACROGYM de gran nivell

Powerpoint de lessions de genoll fet per Ignacio, Jenny i Jesy

Rugby hugo jenny

Power point basquet: Begoña P. Jennifer M.

Qué et pareix la proposta de fer una SEMANA D'EXAMENS al tercer trimestre?

Consideres convenient la setmana d'examens a 2n de Batx?

¿Et va agradar la Comunicació relacionada en els "Blogs" aplicats a l'aula d'E.F. ?

CIRCUIT DE CONDICIÓ FÍSICA (Aitor y Marta)

CONDICIÓ FÍSICA (Marta y Aitor)

Condició física i salud(Marta B.i Raquel)