sábado, 11 de junio de 2011

Un comentari més


Touré, un positivo para perder peso


En la mayoría de casos, los controles antidopaje sirven para cazar a los deportistas tramposos, aquellos que recurren a las malas artes para lograr cierta ventaja competitiva. En otras ocasiones, esos mismos controles revelan obsesiones desconocidas y personalísimas que sufren ciertos individuos, quienes, con la admiración que despiertan y sus salarios astronómicos, parecían inmunes a los males que afectan al común de los mortales.
Es el caso, por ejemplo, de Kolo Touré, futbolista del Manchester City que dio positivo por el consumo de una sustancia prohibida, la bendroflumetiazida, durante el pasado mes de febrero, tras la disputa de un derbi ante el Manchester United. Según un informe de la Asociación de Fútbol Inglesa (en pdf), los especialistas que estudiaron el caso han determinado que el consumo de esta sustancia se debió a que el marfileño sufría una “afección reconocida desde el punto de vista médico”, según la cual el jugador acabó “obsesionado” a causa de la “percepción errónea de que estaba gordo”. Esta condición condujo al futbolista al consumo de productos ilegales y a una sanción que se alargará hasta el próximo dos de septiembre.
La bendroflumetiazida es un producto diurético. La presencia de este tipo de productos en las listas antidopajes responde, fundamentalmente, a dos motivos. Al ser una sustancia que provoca la necesidad de orinar y que, por tanto, evita la retención de líquidos, es algo que se utiliza para perder peso de forma rápida, lo que beneficia a aquellos deportistas cuyo pesaje determina la categoría en la que compiten, como el caso del boxeo o el judo. La segunda razón es que también sirve para enmascarar y eliminar rápidamente los restos de otras sustancias dopantes que puedan hallarse en la orina.
Una de las historias más impactantes sobre el uso de diuréticos por motivos extradeportivos se encuentra en el caso de Jessica Cosby, lanzadora de martillo estadounidense, que también dio positivo por el uso de hidroclorotiazida en un control realizado fuera de temporada (el informe, en pdf). Para explicar su infracción, la atleta aseguró en la audiencia que se encontraba sumida en una depresión, debido a diversos factores: su prometido mantenía relaciones con otra persona, por lo que la boda que habían planeado hubo de suspenderse. Además, su entrenador dejó de trabajar con ella, a lo que se sumó el hecho de que Cosby perdió su trabajo como entrenadora universitaria. Debido a todos estos factores, la lanzadora se sumió en una depresión que le generó algunas alteraciones, como ciertos problemas a la hora de ingerir alimentos y la incapacidad de orinar con normalidad

10 comentarios:

  1. Primer de tot, crec que no es deuria sancionar amb la mateixa duresa el cas de Kolo Toure que un cas de dopatge normal. Quan un futbolista o esportista es dopa, ho sol fer per a ser millor que els altres. Ell ho ha fet per un problema més mental que físic, encara que estiga relacionat. Abans d'haver pres cap medicina, com en aquest cas considerada com a dopant, crec que podria haver parlat amb un especialista o inclús amb el seu entrenador, que segur que li haguera ajudat tot el possible.
    En quant al cas de Jessica Cosby, hi ha que dir que és pitjor, ja que ella tenia una depressió prou greu a causa de problemes personals. D'alguna manera es pot pensar que pot estar justificat el que ha fet, però com estava en un estat prou inestable, el més segur es que ho haja fet sense pensar en les conseqüencies.
    En aquests casos, crec que el primer que s'ahuria de fer és que la persona afectada no prenga cap mesura pel seu compte. Despres la gent mes propera a ells els hauria de donar suport i ajudar-los el màxim per a que puguen tornar a tindre una vida normal.

    ResponderEliminar
  2. Ester Giménez 1BNT12 de junio de 2011, 23:39

    És molt curiós que per a justificar el consum de la bondroflumetiaza utilitzen problemes psicològics, com la obsessió per el pes o la depressió.
    Desconeixia la prohibició dels diurètics i en que podien ajudar als deportistes, per exemple lo de les categories en el boxeig o que fa que desapareguen més ràpidament altres substancies prohibides del organisme. Tots els deportistes que utilitzen substancies prohibides per a guanyar tindrien que sentir-se malament per haver guanyat a base de trampes i de provocar injusticia, nose com poden sentir-se be amb ells mateixos.

    ResponderEliminar
  3. Marta Agustí 1 Batx. Tec

    És sorprenent que un jugador puga tindre ixos problemes psicològics, ja que per haver estat triat pels directius de l'equip, s'han d'haver fixat en ell, i més que res en la seua forma física, per la qual cosa no acabe de comprendre-ho.
    Tampoc crec que haja de pagar una sanció tan dura, perquè s'hauria d'avaluar que és una qüestió més psíquica que cap altra cosa, i si cal, posar-lo en mans de professionals.
    Un altre cas és el de Jessica, que es veu agreujat per la mala situació personal, i del qual pense que s'hauria pogut fer millor havent-ho dit des d'un principi i no esperant a que tot s'embolicara més.
    D'aquests desequilibris individuals, no pense que siga l'afectat qui siga el culpable, sols que havent recursos com hi han, les coses es podrien tractar de manera diferent.

    ResponderEliminar
  4. Crec que no és per tant la irregularitat comesa per Toure, però al menys servirà per ajudar a aquest jugador ha superar aquest problema amb ajuda d'especialistes. Crec que és estúpid que un jugador d'aquest nivell tinga una obsessió com aquesta. El mateix opine de Cosby, encara que aquesta va estar sotmesa a la pressió d'una depressió. En aquests casos el primordial és ajudar mentalment als esportistes, que també són persones, i oblidar-se una mica de les sancions.

    ResponderEliminar
  5. El dopatge no es el remei per a els problemes que pateixen aquesta gent perque hui dia hi ha molts remeis i aquest no es el millor.
    Ens hem de concenciar de que no es un bon remei i que aquesta gent no esta asoles, i pot demanar ajuda quan es trobe en problemes com aquests o com molts altres.

    Helena Garrido Sanchis 1ºBAT.C.S

    ResponderEliminar
  6. Raquel Soler Cucarella 1BNT13 de junio de 2011, 21:49

    Raquel Soler Cucarella 1ªBNT

    En mi opinión creo que los deportistas no deberían doparse para ser mejores. En estos dos casos el de Kolo Toure y el de Jessica Cosbi que expone el artículo hay un transfondo que es el adelgazar algo que esta hoy a la orden del día.No sabemos sí realmente es verdad que utilizarón estos productos diuréticos para perder peso o esconder alguna substancia.Sí todos los deportistas que tubieran problemas los utilizarán ¿Que pasaría? Creo que al final el dopage cada vez va siendo más habitual, deberían sancionar más fuerte y controlar más todo esto. No hay que poner excusas para poder ganar o competir solo utilizando tu fueza natural. Esperemos que esto vaya eliminandose. Ya que desvirtua lo que es el deporte y al deportista.

    ResponderEliminar
  7. Aquest cas de Kolo Toure es un exemple mes de que el deport es deu de practicar com a una aficio o hobby, ja que si es practica de manera primordial a la vida poden apareixer casos com aquest d'una obsesio desmesurada, que pot conduir a problemes psicologics. A mes crec que la sancio es justa, ja que qualsevol substancia prohibida siga per a la finalitat que siga deu de ser sancionada.

    Hugo Violero Albiñana 1BS

    ResponderEliminar
  8. Aquesta noticia rep una atenció important, ja que es sorprenent com alguns jugadors poden arribar a obsionarse tant pel seu treball que per a donar el el seu ¨tot¨ arriben fins a eixe extrem, i no es donen conter que amb aquest remei no van a donar tot el seu potencial ni a ser millor sinos que s´estan perjudicant i el pijor de tot es que no es donen conter.


    Sara García 1bS

    ResponderEliminar
  9. Atanas Gospodinov 1BNT
    Paco, el primer comentari és el meu, s'he m'ha olvidat posar el nom...

    ResponderEliminar
  10. Esther Moreno Regueira 1BS

    L'única notícia possitiva és que ara tant el futbolista com la llançadora estaran controlats per gent especialitzada per a que la seva obseció no vaja a més i puguen continuar amb la seva vida esportiva de forma saludable.
    Açò ens monstra que no deguem obsecionar-nos tant amb el deport perquè ens porta a dur a terme mètodes que a la fi es tornen en contra de nosaltres i ens empitjoren la salut.
    Per açò són bons aquestos controls, a banda de que eviten a tramposos en el món del esport.

    ResponderEliminar

Comença un nou Curs escolar: 2010/11

Et va agradar l'eixida a València ?

Esguince de Tobillo Esguince de Tobillo yucaeros Esguince de tobillo en el deporte

¿ i tú qué opines ?

Explotación en el deporte infantil Ignacio, Jenny i Jesi

">

Explotación deportiva a niños

Sueños olímpicos

ACROGYM de gran nivell

Powerpoint de lessions de genoll fet per Ignacio, Jenny i Jesy

Rugby hugo jenny

Power point basquet: Begoña P. Jennifer M.

Qué et pareix la proposta de fer una SEMANA D'EXAMENS al tercer trimestre?

Consideres convenient la setmana d'examens a 2n de Batx?

¿Et va agradar la Comunicació relacionada en els "Blogs" aplicats a l'aula d'E.F. ?

CIRCUIT DE CONDICIÓ FÍSICA (Aitor y Marta)

CONDICIÓ FÍSICA (Marta y Aitor)

Condició física i salud(Marta B.i Raquel)